درمان عفونت چشم

عفونت های چشمی هنگامی رخ می دهند که میکروارگانیسم های مضر، باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها به هر قسمت از ناحیه چشم یا اطراف آن حمله کنند، این عفونت ها تمام  سطح جلوی چشم (قرنیه) و غشای مرطوب و غشایی  که چشم خارجی و پلک های داخلی (ملتحمه) را می پوشانند.

علائم عفونت چشم کدامند ؟

چشمان قرمز

درد

ترشحات چشم

چشمان خیس

چشمهای خشک

حساسیت به نور

چشمان متورم

تورم در اطراف چشم

خارش

تاری دید

هر زمان که به عفونت چشم شک دارید ، باید همیشه برای معاینه چشم به متخصص چشم خود مراجعه کنید. عدم مراجعه به موقع و استفاده از درمان های  خودسرانه، می تواند درمان مؤثر را به تأخیر اندازد و به طور بالقوه به بینایی شما آسیب برساند.

در صورتی که از لنز به جای عینک  استفاده می کنید، در صورت  بروز  عفونت، تا زمانی که برای تشخیص و درمان به پزشک چشم خود مراجعه نکردید ، باید فقط از عینک استفاده کنید .

انواع مختلفی از عفونت های چشم وجود دارند ، و متخصص چشم باید برای درمان مناسب، ابتدا شرایط را بررسی و  نوع عفونت موجود را بررسی کنند، سپس متناسب با آن  تجویز کنند .

درمان عفونت چشم

پزشک ممکن است یک نمونه از ناحیه آسیب دیده چشم شما را برای انجام یک نمونه از بدن بگیرد، در صورت وجود نوع دقیق عفونت شما،  ممکن است به تعیین موثرترین  روش درمان، مانند درمان آنتی بیوتیکی کمک کند که به طور انتخابی نوع باکتریهای ایجاد کننده عفونت را هدف قرار دهد.

علل و انواع عفونت های چشم

نمونه هایی از عفونت های ویروسی ، قارچی و باکتریایی چشم شامل:

چشم صورتی یا ملتحمه

ملتحمه ، که به آن “چشم صورتی” نیز گفته می شود ، یک عفونت چشم شایع و بسیار مسری است که غالباً در کودکان شیوع دارد. انواع ملتحمه عفونی شایع معمولاً منشأ ویروسی یا باکتریایی دارند. نوزادان همچنین می توانند عفونت چشم ملتحمه را هنگام تولد بدست آورند، اگر  که یک مادر مبتلا به بیماری مقاربتی است.

سایر عفونتهای ویروسی چشم (کراتیت ویروسی)

. علاوه بر چشم صورتی معمولی ، سایر عفونتهای ویروسی چشم شامل تبخال چشمی نیز هستند که با قرار گرفتن در معرض ویروس هرپس سیمپلکس همراه است.

کراتیت Acanthamoeba

استفاده کنندگان از لنزهای تماسی در معرض خطر ابتلا به انگل هایی هستند که می توانند به چشم حمله کنند و یک عفونت جدی تهدید کننده بینایی به نام کراتیت Acanthamoeba ایجاد کنند. به همین دلیل است که پوشندگان لنزهای تماسی باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کنند . اگر هنگام شنا یا استراحت در وان داغ  از لنز استفاده می کنید ، حتماً بلافاصله پس از آن لنزهای خود را جدا کرده و ضد عفونی کنید. در واقع ، خطر ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی چشم در بین  استفاده کنندگان از لنزهای تماسی به طور کلی وجود دارد و باید از لنزهای تماسی مناسب استفاده شود.

اندوفتالمیتیس

هنگامی که یک عفونت چشمی به داخل چشم نفوذ کند ، مانند آندوفتالمیتیت باکتریایی ، نابینایی می تواند بدون درمان فوری ، اغلب با آنتی بیوتیک های قوی نتیجه شود . این نوع عفونت می تواند با آسیب دیدگی چشم یا به عنوان عارضه نادر جراحی چشم مانند جراحی آب مروارید رخ دهد.

چگونه می توان از عفونت های چشم جلوگیری کرد؟

می توانید با استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده و پاک کننده های آزادانه در مکانهای عمومی احتمال ابتلا به عفونتهای چشم باکتریایی یا ویروسی چشم را به حداقل برسانید.

اگر اعضای خانواده شما دارای عفونت چشم هستند ، ملافه و حوله های خود را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید که این موارد را با دیگران به اشتراک گذاشته شوند .

شانزده − هشت =

Call Now Buttonتماس با دکتر عرفانیان